Klachtenregeling & vertrouwenspersoon

Kwaliteit staat bij Psy-zo! hoog in het vaandel. Wij doen ons uiterste best om u correcte informatie te geven over zaken rondom de behandeling en u de behandeling te bieden die bij uw hulpvraag past. Wanneer dit onverhoopt onvoldoende is en tot klachten leidt dan willen wij dit graag weten. We gaan dan met u in gesprek en zullen ons uiterste best doen uw klacht te verhelpen. Psy-zo! wil daarom graag vroegtijdig geïnformeerd worden over zaken waar u ontevreden over bent. Hieronder leest u wat de voorgestelde stappen zijn in deze procedure.

1. U bespreekt uw klacht met uw behandelaar

Wanneer u een klacht heeft over uw behandeling, dan bespreekt u dit in eerste instantie met uw behandelaar zodat uw behandelaar op de hoogte is van de klacht en om te proberen hier samen uit komen.

2. U bespreekt uw klacht met de directie van Psy-zo!

Als het bespreken van uw klacht met de behandelaar niet tot uw tevredenheid gebeurt, dan stellen wij het op prijs dat u uw klacht met de directie van Psy-zo! bespreekt. Dit kan eventueel in bijzijn van de vertrouwenspersoon.

3. U bespreekt uw klacht met de vertrouwenspersoon

Bij Psy-zo! hebben we een vertrouwenspersoon, dit is Nicolette Cremers. U kunt contact met haar opnemen indien:

  • U er samen met uw behandelaar of de directie niet uit komt,
  • U uw verhaal kwijt wilt,
  • U graag met een onafhankelijk persoon wilt praten,
  • U informatie zoekt over/begeleiding wilt bij de klachtenprocedure.

4. Klachtenfunctionaris

Logo - Aansluiting bij ECKG - kleinMochten stappen 1 en 2 niet tot de gewenste uitkomst leiden dan kunt u zich wenden tot onze klachtenfunctionaris. Psy-zo! is aangesloten bij een onafhankelijke en landelijke klachtenfunctionaris, zie deze link. U krijgt binnen 6 weken een reactie op uw klacht.

5. Geschillencommissie

Mochten de bovenstaande stappen niet leiden tot een goede afhandeling van de klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie. Psy-zo! is aangesloten bij een onafhanelijke geschillencommissie, zie deze link.

Andere mogelijkheden

Naast de op de website beschreven klachtenprocedure, bent u geheel vrij om van deze procedure af te wijken en bestaat er ook de mogelijkheid van het indienen van een klacht en/of melden bij de civiele rechter, de inspectie of beroepsvereniging waar bij de behandelaar is aangesloten.